Wednesday, May 20, 2009

Book-addicted!




Alhamdulillah. Pesta buku antarabangsa pada tahun ini dapat saya jejakkan kaki sebanyak dua kali. Terasa benar nikmatnya membeli buku pada kali ini. Puas. Itulah yang dapat saya ungkapkan. Kenapa saya rasa puas? Kerana saya bisa memberi menfaat kepada orang lain juga dan dapat menghabiskan beberapa buah buku dalam masa seminggu selepas membelinya.

Ini adalah buku-buku yang sempat saya beli dengan kapasiti ketebalan dompet saya. Ahaks!

Rindu Bau Pohon Tin – Ust Hasrizal Abdul Jamil (Galeri Ilmu)
Bercinta Sampai ke Syurga – Ust Hasrizal Abdul Jamil (Galeri Ilmu)
Nota Hati Seorang Lelaki – Ust Pahrol Mad Juoi (Telaga Biru)
Travelog Seorang Da’i – Abdul Rahman Mohamed (Telaga Biru)
Novel Moga Bonda Disayang Allah – tere-liye (PTS)
Koleksi 6 siri Majalah Solusi – Telaga Biru

Saya juga dihadiahkan sebuah buku oleh kak Shida yang begitu menyayangi saya dan saya kasih padanya. Buku catatan memoir istimewa tentang Tok Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat oleh isteri beliau, Tuan Sabariah yang bertajuk Bidadari dari Timur terbitan Anbakri Publika. Terima kasih, kakak.

Juga dengan baik hati (baca nada bergurau), saya membelikan pesanan-pesanan Abang saya.
Aku Terima Nikahnya – Ust Hasrizal Abdul Jamil (Galeri Ilmu)
Bercinta Sampai ke Syurga – Ust Hasrizal Abdul Jamil (Galeri Ilmu)
CD Album Azhan Atan – Hijjaz Records
CD Album Inteam Reunited – Inteam Records

Sebenarnya, banyak buku yang saya letak dan ambil semula. Namun letak semula ke rak kerana budget yang kecil. Andai saya punya ribuan ringgit, mahunya penuh sebuah kereta dengan buku-buku belian saya. Inilah ketagihan saya yang boleh membuatkan saya diserang sakit gastric kerana terlalu leka membaca sehingga terlupa perut belum diisi. Dan juga sebab mengikat perut semata-mata untuk mengumpul duit untuk membeli buku yang diidamkan.

Semalam, sahabat saya yang baru mengorak langkah serius dalam perniagaan buku-buku ilmiah memohon saya menjadi agen jualan bukunya di UIAM ini. Saya menerima dengan hati yang gembira kerana ia adalah jalan rezeki yang juga bertepatan dengan minat saya. Justeru ini melengkapkan senarai buku-buku yang saya baca dalam masa 2 minggu kebelakangan ini – Nota Hati Seorang Lelaki, Travelog Seorang Da’i, Moga Bonda Disayang Allah, Rindu Bau Pohon Tin, Muhammad SAW Putera Lembah Bakkah (Galeri Ilmu). Dan dalam proses menghabiskan U-Turn Ke Jalan Lurus (Galeri Ilmu). Nak jual, kenalah ada sedikit pengetahuan tentang buku-buku tersebut. Itu adalah prinsip yang saya pegang setakat ini. Satu kepuasan bagi saya.

Oleh itu duhai sahabat-sahabat, andai berminat untuk memiliki buku-buku daripada Galeri Ilmu dan Telaga Biru, boleh email pada saya atau SMS ye. Kalau dari penerbit lain juga ada. Insya-Allah, dalam sedikit masa lagi, saya akan update buku-buku tersebut dalam http://www.bookworms-world.blogspot.com.

Email: syauqah_el_wardah@yahoo.com
Hp: 013 2951 351

No comments: