Thursday, July 21, 2005

what topic haa???

Assalamualaikum waramatuLlahi wabarakatuh...

Tak tahu nak tulis apa..
Cuma ikut je hati ni dan jemari ni menari ikut rentak emosi dan minda di pentas kekunci ni..

Semalam ada meeting hisbah, hisbah ana Hisbah Nusaybah.. Maka bila tiba masa yang ditetapkan oleh mdm fellow, maka berbondong-bondonglah penghuni hisbah Nusyabah Mahallah Khadijah ke Science Building. Ana dan roomate pegi lewat sedikit kerana ifthar tadi.. Pukul 815 mlm camtu baru kami sampai dan duduk di kerusi paling belakang sebab dah terlewat, tapi alhamduliLlah meeting tak start lagi sebab madam duk edarkan overnight card pada students yang nak balik this week..

Lepas selesai edar card, madam nak guna mic, laa tak boleh boleh pun madam on mic tu, tak kuar suara.. aik? aku kehairanan, takkan takde committee Ta'aruf Week baru lepas ni tau kot nak on mic tu.. sebab antara yang aku belaja time jadi committee TW dulu ialah PA system kat SM ni.. so, utk tidak membazirkan masa, dari jauh aku berjalan ke depan semata-mata utk menghulurkan sedikit pertolongan menghidupkan mic.. so, senang je, just petik dua suis tepi box PA system kt depan tu, then leh la dengar apa yg org cakap menerusi mic tu.. (ayat cam budak tak blaja je kan..) pastu, ade la line depan tu tepuk tangan, ish malu sih, bukan nak mencapub kat depan dengan hall yg penuh tu, tapi dah takde org yg macam tau dan sudi hulur bantuan, tu sebab aku gi depan tolong...

Then balik ke tempat duduk, madam nak buat ta'aruf session sebab lepas tu ada election.. huhu sedih lak coz sepanjang ta'aruf tu ade students yg kuar hall, hish hish hish sedih tul, tak baik diorg buat camtu... tapi sapa lah aku nak menghalang depa dari berbuat demikian..

Time election, aku propose a few person utk jadi committee hisbah, mostly yang seangkatan dengan aku time jd CRC dulu, balas dendam konon hehe, padan muka sapa suruh mansuhkan CRC, hmm jadi gak depa depa tu committee kt college tu.. lepas tu, dengan tidak disangka-sangka, madam propose aku jadi commitee utk education, uih!!! bukan main terkejut lagi aku, ingat dah taknak pegang apa-apa dah sebab dah jadi 3rd year kat sini, tapi madam cam nak gak, dan students2 lain pun sokong... huhu seb baik jadi assistant je, headCom nye Ummi Hafizah course Pharmacy 1st year dari Darul Quran.. line up kt depan hall dan Ummi minta aku tunjuk ajar dia sbb dia kata dia tak dak pengalaman pegang education.. alhamduliliLlah sebab time CRC dulu aku pegang education, insyaAllah aku leh membantu gak nanti...

Dan yang paling best sekali,,, on the way balik ke bilik lepas gi cafe after meeting tu, aku disapa satu suara yang begitu aku kenali.. MasyaAllah.. Hajar... Kupeluk sebatang tubuh itu... Hajar dapat sini ka?? Ya Allah.. alhamduliLlah... Hajar course apa? Sc Bio jawab dia.. Dia kata lagi, hari Isnin kat KISAS, semalam terus mai sini..

Time tu rasa macam nak nagis je, bukan nangis sedih ke apa, nangis sebab seronok dan bersyukur Hajar dapat masuk sini utk 2nd intake... Hajar budak bagus serba serbi.. dari sekolah kenal dia, memang talented orang nya.. pernah menyertai pertandingan pidato piala di raja kebangsaan adik kecil ni.. Dia seorang yang tabah juga... walau kehilangan ayah ketika PMR, dan merupakan anak tunggal dlm family, dan juga pernah mengidap luekimia, dia tetap berjaya.. anak solehah, kesayangan semua yang pernah mengenali dia.....

Teruskan kecemerlanganmu, adikku.. akak doakan kejayaanmu sentiasa..

we unite for Islam... only for Islam.. only for deenuLlah....

inna ja'alnakum fil ardhi khalifah..
kita laksanakan tugas kita sebagai khalifah di muka bumi ini...
itu amanah kita..
kita bergabung dengan sahabat sahabiah yang lain yer dik...
tu yang kita pegang...

tegakkan Islam...

waLLahu ta'ala a'lam...


No comments: