Monday, October 27, 2008

JiHAD Akademik

BismiLlahirrahmanirrahim.

AlhamduliLlah. Setelah 4 bulan melalui rutin ke kelas, sampai juga ke detik jihad dengan qalam. Ada sorang kenalan Syauqah dulu ketika di matrikulasi UIA (sekarang CFS PJ) pelajar Kulliyyah of Medicene sangat seronok bila tiba musim peperiksaan. Ditanya kenapa awak gembira bila tiba masa peperiksaan. Jawapannya seperti biasa, "dah penat belajar. Lepas ni boleh cuti! hehe." Tapi, kami yang lain ni, dah sesak nafas kerana gementar berhadapan dengan peperiksaan.

Itulah bezanya seorang pelajar yang telah cukup persediaannya menghadapi peperiksaan dengan yang belum cukup bersedia. Bila sentiasa belajar dan ulangkaji, gementar itu dapat ditukarkan kepada kegembiraan. (bila Syauqah boleh jadi macam senior saya ni ye..?)


Justeru, memandangkan UIAM Gombak ni dalam fatrah imtihan, Syauqah ambil kesempatan ini mengucapkan SeLaMat MeNeMPuH JiHaD AkaDemiK ini. JiHAD bermaksud ibadat juga, amalan yang baik. Makanya, berMUJAHADAHlah sahabat-sahabatku! \(^_^)


Buat adik sahabat Syauqah yang bakal menduduki SPM, Hannani, "AlL the BEST!" akak ucapkan ye. Moga kejayaan milik Nani, insyaALLAH ;)


Juga buat adik-adik yang pernah mengikuti program-program motivasi yang Syauqah jadi salah seorang tenaga penganjur mahupun fasilitator, Syauqah ucapkan SeLaMaT BerJAYA! :) (Maahad Ahmadiah, Gemenceh; SMK Meru, Klang; SK Rantau Panjang; SMKA Kerian; SMKA Al-Irshad; SMKA Nibong Tebal; SMKA Al-Mashoor L & P; SMK Puteri Wilayah, dll.)

Doakan saya juga ye. Di bawah adalah subjek-subjek dan tarikh peperiksaan akhir semester Syauqah kali ini, sem 1 2008/2009;

29th Oct Islah & Tajdid in Islamic Movements
30th Oct Political Economy of Malaysia

31st Oct Political Thought II

3rd Nov Comparative Politics in Muslim World
6th Nov Methods of Dakwah



Doakan Syauqah dan sahabat-sahabat yang lain ye!

2 comments:

simpleshida said...

salam IMTIHan.. wa salam MUmtaz ya haZwani.hAmid =D

aik.. menyempatkan diri dlm mendROp kalam nk exm ekk..ehehe..

dh jd lumrah.. kita akan sama-sama igt..reminder..bile kita sedang suSAh.. tengah SEdih.. nk Exam..hihi.. dan kepelbagaian kondisi..

oklaa dik.. kak penat dh nk berkalam.. hehe.. still tired about the :kes:

akhir kalam.. dik.. ready get set..go!!! hehehe..

slmt berjuang hingga ke titisan keringat.. ( tpi mcm xpeluh kot sbb exm dlm dwn yg berEcon ek..)
hingga saat yg terakhir lah ;)

barakallahu feek... ("_)

syauqah-el-wardah said...

hehe... mekaseh kak sayang =)